yinthe.reismee.nl

Van Brisbane via de Sunshine Coast naar Hervey Bay

Nu lijkt het misschien dat ik niet zoveel zin meer heb in het updaten van de website, maar niks is minder waar. Het ontbreekt me aan tijd. Harco en ik zijn namelijk serieus verslaafd aan de tv series Six Feet Under, waarvan we alle series op dvd hebben. Dus zodra de kleine op bed ligt 's avonds laten Harco en ik ons met een diepe zucht (het blijft best inspannend/vermoeiend/slopend/intensief/tijdrovend - take your pick - zo'n dag met een peuterpuber) zakken op de banken achterin, gaan de benen omhoog en begeven we ons in de wereld van de uitvaartondernemers. En laat dat nou net het enige moment zijn dat ik de site kan bijhouden. Op de middagslaappauze na. Nu dus. Dusss...tijd voor een update! Na onze 5-daagse stop in het vreselijk leuke Byron Bay zijn we doorgereden naar Brisbane. Na verwend te zijn geweest in BB (ontzettend mooie camping aan zee, op loopafstand van het dorp, met veel speeltuintjes en andere kindjes, leuke restaurantjes/cafes in de buurt, mooi weer enz enz) was de camping in Brisbane een domper. Prachtig zwembad enzo, maar er was iets mis met de sfeer. Daarnaast lag de camping naast de snelweg wat afbreuk deed aan het heerlijke geluid van wuivende palmbomen, vogelgezang en de branding van de zee wat we de dagen daarvoor hadden gehad. Dus veel de camper gepakt en de stad in gereden. Zoals jullie op de foto's hebben kunnen zien zijn we een paar keer naar South Banks Park geweest. Een geweldige plek om een paar uur te relaxen. Gelegen aan de zuidoever van de rivier die door Brisbane stroomt, het park is de plek waar het cultuurhart van de stad zich bevindt, naast vele leuke en bijzondere tuinen, cafetjes, speeltuinen en zelfs een echt tropisch zwembad (met lifeguards). Toch wel nieuwsgierig naar het beroemde Surfers Paradise hebben we op een ochtend de camper gepakt en zijn we naar de kustplaats gereden. Een heel ander stuk Australie dan we gewend waren. Geen verstopte kleine strandjes omringd door mangroven hier. Daarentegen een 90 kilometer breed wit strand aan een boulevard met daarachter een hele rij moderne hoogbouw apartementencomplexen/hotels met winkels, restaurants, cafes. We bevonden ons in de Australische variant van Miami. Best leuke afwisseling eigenlijk. Lekker een paar uur op het strand gelegen. Na Brisbane zijn we naar de Sunshine Coast gereden, via de Glass House Mountains en Australia Zoo (van wijlen Steve Irwin, de Crocodile Hunter). Een top dag. De route naar en de wandeling rondom de lookout van Glass Mountain National Park was zo mooi. De vele eucalyptusbomen geven een heerlijke geur af en de uitzichten waren schitterend. Genoten. Daarna naar Australia Zoo geweest. Wat een park! Enorm indrukwekkend. Groot en prachtig opgezet, de dierentuin staat voor de 'hands-on' ervaring. Wat inhoudt dat je in veel van de gebieden tussen de dieren loopt en ze ook mag aanraken. En je op diverse plekken worden shows en toelichtingen gegeven. We zijn naar een krokodillenshow geweest en hebben de olifanten eten gegeven. Yinthe vond het geweldig. Zoals Bart al opmerkte is ze nergens bang voor. Zelfs toen de grote olifantenslurf het blaadje sla uit haar kleine handje graaide gilde ze van plezier. Nog een keer! Overal op het park liepen hagedissen en leguanen rond. Die vond Yinthe ook vreselijk leuk. Evenals de tijgers (wel veilig achter hekken en glas). Bij de uitgang viel haar oog op een knuffel van een baby tijger en ze was op slag verliefd. Pakte het beestje en knuffelde het en gaf het zoentjes en liet het niet meer los. Die moest mee. We zijn nu in Hervey Bay. Na Noosa aan de Sunshine Coast is dit een iets minder gezellig oord, maar goed, het kan niet allemaal duizelingwekkend geweldig zijn. Af en toe een paar rustdagen bij de camper is ook niet verkeerd. Morgen zetten we onze reis naar het noorden voort, op weg naar eindbestemming Cairns. Maar daar zijn we voorlopig nog niet, eerst maar eens kijken hoe het er in Yeppoon en omstreken uitziet...

Brenda

In geuren en kleuren omschreven! Net alsof we allemaal vanuit Nederland even meereizen. Schitterend om te lezen dat Yinthe zo geniet als een olifant uit haar hand eet. Een dapper meisje met een eigen willetje. Ook die foto waarin ze alleen op pad lijkt te zijn spreekt boekdelen.
Dus 'six feet under?' Ik ken t niet, maar het is volgens mij fijn om zo'n ontspanningsmomentje te hebben met z'n tweetjes. Even alles om je heen vergeten...de boel de boel laten...
Liefs Brenda

willy

Lieve kinderen geniet heerlijk van die t.v. uitzending. Jullie hebben dat echt verdiend dat vindt Yinthe ook. Ze heeft toch maar geluk met zulke ondernemende ouders. Wat maakt die kleine schat veel en heel mooie indrukwekkende dingen mee. Op afstand genieten we allemaal mee.
Liefs van ons

Cindy

Dag lieverds,

Wat een heerlijk avontuur en wat fijn dat jullie zo onwijs genieten. Leuk om te lezen vanuit Nl. Q-day was weer ouderwets gezellig en het weer is nu wat minder, maar wordt hopelijk snel weer beter als jullie terug zijn. Geniet nog even. Xxx van ons

diana

Hi!
Wat een heerlijke verhalen en foto's! Wat laat je ons lekker meegenieten en zoo herkenbaar; verslaafd aan dvd-box. Kees en ik hadden het met Dexter. Die keken we ook in vakantieweekjes..... echt genieten na die energievretende vakantiedagen met dreumessen / peuters. Lekker genieten van 'even niets doen'.
Geniet nog even de laatste weken. Tot gauw, back in NL! Willen jullie wel terug?! ;-). XX KDJJ