yinthe.reismee.nl

Regen regen regen...

.... maar gelukkig vooralsnog alleen vandaag! Alle voorspelde regen die afgelopen week nietof nauwelijks is gevallen is vandaag in één keer neergekomen, verspreid over de hele dag. Ach, een dagje cooconen in onze camper is eigenlijk best gezellig.

Gisteren de camper opgehaald en na de ervaring in Western Australie hebben webedacht dat we het deze keer iets anders gaan indelen; Yinthe's bedjein het middenstuk zodat Harco en ik 's avonds het zitgedeelte achterin kunnen gebruiken.En om te voorkomen dat Yinthemeerdere keren uit bed klimt en het standaard een uur later is voordat ze uiteindelijk gaat slapen (en ik een uur bezigben geweest met d'r) hebben we een campingbedje gekocht bij de Target. Het campingbedje staat nu op het neergeklapte camperbed in het middenstuk, ideaal. Voor de een of andere reden vindt Yinthehet prettiger om in een gesloten bedje te slapen, rustiger, veiliger. Ze slaapt er veel beter in dan in de knusse hoekjes die ik voor haar maakte, maar waar ze wel uit konkruipen. Dit is fijner voor haar en fijner voor ons, want het zitgedeelte achter is veel comfortabeler dan het eet-zit-gedeelte tussenin. Ik zal binnenkort een paar foto's maken en op de site zetten. Kunnen jullie zien hoe knus en gezellig we er nu bij zitten

Laughing

We zijn na die paar dagen in LaneCove, Sydney(perfecte tip, Raimond, dank!) begonnen aan onze tweede camper-trip. Na grondig de weersverwachtingen ten noorden en ten zuiden van Sydney bestudeerd te hebben (met een flinke korrelzout genomen, wanthet weer voorspellen is niet iets waar Australiers erg goed in zijn) hebben we besloten dat we eerst een paar weken gaan afzakken naar het zuiden voordat we weer terug gaan naar hetnoorden om uiteindelijk in Cairns uitte komen. Meegenomenhet feit dat 99 procent vanQueensland een paar dagengeleden officieel is uitgeroepen tot rampgebied. We hopen en duimen en wat al niet meer dat alles mirakuleus is opgeklaard tegen de tijd dat wij Queenslandbinnen rijden.

Dusss....deHighway met de prachtige naam Princess (wie verzint zoiets?) opgezocht en deze gevolgd tot aan Kiama. Daar zou een mooie camping moeten zijn volgens het boekje. Een goede eerste stop.Een aparte gewaarwording voltrok zich halverwege de route: mist. We hadden zo'n klim gemaakt dat we midden in de wolken reden. Maar toen we aan de andere kant van de heuvel aan de afdaling begonnen en de mist achter ons lieten waren de uitzichten veelbelovend; prachtige kustgebieden met witte stranden en kleine dorpjes links van ons en glooiende heuvels met schitterend gelegen boerderijen/landgoeden rechts van ons.

Het boekje had niet teveel gezegd, de camping is de mooiste tot nu toe. Direct gelegen aan het strand (waar we dus helaas niet zoveel aan hebben op dit moment) in een kleine baai met daaromheen groene heuvels met daartegenaanmooie huizen, allen met schitterende 'sea views'. De camping zelf is ruim opgezet, met uitstekende faciliteiten én misschien nog wel het allerbelangrijkst: gevuld met gezinnen met andere jonge kinderen. Super voor Yinthe en dus super voor ons ;-)

Nu alleen het weer nog. Een beetje zon zou heel erg fijn zijn. Dan zitten we in een waar paradijsje. Hopelijk morgen beter weer. Kleine troost, het regent ook in het noorden.

Veel over het weer misschien, maar het blijkt een nogal bepalende factor te zijn...als het regent kunnen we nietzoveel. Veel musea zijn er niet, alle activiteiten hierzijn gericht op het actieve buitenleven. Wandelen, mountainbiken,surfen, duiken enz. Allemaal gefocust op het genieten van de mooie omgeving. Dus zon, kom maar op!

Gelukkig hebben we de draagbare DVD-speler nog ;-)

Verder blijft het natuurlijk enorm genieten. Van het gezang van ons meisje (op het allerhoogste volume vanavond bij de snackbar waar we een hapje te eten hebben gehaald, voor alle aanwezigen opgevoerd) ende manier waarop zespeelt metde scheidingslijn van het afdak van het terras - droog aan één kant en nat aan de andere kant, heel apart - en natuurlijk van de schitterende natuur om ons heen en van de kleine koffie tentjes en muffins en van de vriendelijkheid van de mensen en van gewoon doen waar we zin in hebben, wanneer we daar zin in hebben. Uitstapjes naar de Taronga Zoo of gewoon een beetje spelen/lezen bij de camper en bedenken wat we straks of morgen eens gaan doen.

@ Rosa, het theekransje was erg gezellig! Hoe gaat het met jullie allemaal? Mama geniet van lammetjes lees ik ;-)

@ Julian, geniet nog maar even van je rust, Yinthe kletst je straks de oren van je hoofd als we terug zijn!

@ Bart, Crocodile Dundee says G'day Mate! Alles goed met de kleintjes?

@ de oma's....we missen jullie!

Tot de volgende keer weer!

oma mariet

Lieve Yinthe, wat leueueuk!!...dat jij kunt zingen 'als een vogeltje zo vrij in de lucht ', en dat je ook al een opvoering geeft!!!( big smile.. ; dochter, hoe kom ik bij de smileys??) Doeg!

Marcel K

He Harco en aanhang!

Wat een leuk verhaal over jullie reis, ik had eigenlijk verwacht dat Harco het (harde) werken wel zou missen maar het lijkt ook zonder te kunnen!

Veel plezier nog! gr Marcel

Karin Meerman-Zutt

Hoi Anne Marieke, Harco en de kleine Yinthe,
Ik had al heel lang niet gekeken, dus was nu wel ff bezig met die mooie reis verhalen en natuurlijk de prachtige foto's! Super gaaf hoor! En Anne Marieke doet wat ze heel graag doet, reizen met haar 2 liefste, verhalen schrijven en fotograferen
Blijf genieten van elkaar op deze onvergetelijke reis!
Lieve groet Karin (Ab, Jop, Lotte)

diana.ruwiel@zonnet.nl

Lieve alledrie,

Wat een mooie foto's weer en update over jullie reis.
Het is wel erg genieten ondanks de regen en de natuurrampen.... ;-)

Wij nemen dankzij jullie reisverhalen en foto's alvast een voorschotje op onze vakantie naar Split - Kroatië, net zoiets als Australië..... ahm.

XXx Kees, Diana, Jasmijn & Julian

Irene Fonteijn- Rozenberg

Lieve Marieke, Yinthe en Harco

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Wat zijn jullie toch een gelukvogels. Yinthe wordt zo groot Yinthe en wat leert ze veel zo! Het is heerlijk lenteweer in nederland, wij zetten de bbq vast klaar, kunnen jullie lekker aanschuiven in mei.

Liefs Irene

Anne-Marieke

Diana, wat lekker dat jullie naar Split gaan! Geniet van de vakantie! Alles goed met de kindjes en Kees? En op je werk? Af en toe lees je weer eens wat en moet ik altijd aan je denken. Heftige case.

Irene, klinkt erg goed, we schuiven graag aan! Er staat een foto van Yinthe en Julian op de website van Yinthe en die laat ik haar af en toe zien en vraag dan 'wie is dat?' Begint ze te glunderen en zegt ze 'Ulian!' Zo lief. Met jullie alles goed?

Anne-Marieke

Karin, wat leuk dat je ook meeleest! Het is inderdaad een droom die uitkomt voor me, deze reis. Hoe gaat het met jou? En je grote kinderen? Nog veel aan het fotograferen? Kom graag een keer bij je langs voor tips! Vind het soms nog knap lastig om een leuk en mooi plaatje te schieten...
Lieve groet!

vivian

Hoi Anne Marieke,

Wat een fijne verhalen om te lezen. Ik herbeleef onze reis weer een beetje. Van hardlopen komt niet zoveel meer de laatste tijd.... Guido daarentegen is goed bezig. Is ook wat waard!!

groetjes Viv