yinthe.reismee.nl

Sunny Sydney

We zijn aangekomen in Sydney. Tegen alle weersverwachtingen in is het stralend weer. Wat een meevaller! Daarnaast zitten we midden in het Central Business District in een geweldig apartement op loopafstand van veel van de beroemde bezienswaardigheden.

Wat een fantastische stad. I'm in love. Bruisend, relaxed, kunstzinnig, groen, er zijn zoveel beschrijvingen die passen bij deze wereldstad aan het water. Heb Harco al gevraagd of hij niet misschien hier voor Microsoft aan de slag kan..? ;-) Ga zo mee... en Yinthe ook. Die is al aardig op weg om een hippe beach girl te worden. Het leven speelt zich hier, zeker in de zomermaanden, voornamelijk buiten af. Voor ons outdoorsy meisje een wahalla van speeltuinen, parken, stranden, zeer kindvriendelijke cafe's en restaurants, dierentuinen etc etc. Aangezien we toch redelijk gebonden zijn aan haar dagritme en aan activiteiten die voor haar (en dus ook voor ons) leuk zijn om te doen, genieten wij mee van alles wat Australië tot nu toe te bieden heeft voor onze peuterpuber. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik heel soms met weemoed kijk naar de dingen die we op deze reis links moeten laten liggen om dezelfde reden; met een 4WD naar afgelegen stranden crossen, uitgebreide lunch bij één van de wijngaarden, zandboarden op de spierwitte zandduinen, boottochten, het beklimmen van de Harbour Bridge, het nachtleven hier in Sydney...maar die momenten van heimelijk verlangen duren meestal maar kort. Om deze reis mee te maken door de ogen van ons bijna 2 jarige meisje is geweldig.

Yinthe is de afgelopen maand met sprongen vooruit gegaan in haar ontwikkeling. Fysiek was ze al erg sterk, maar door al het klimmen in de klimrekken, zwemmen in de zee, springen in de parken, hangen aan stangen doet ze nu niet onder aan een 3 of 4 jarige. Daarnaast is ze begonnen met echt praten. Zinnen bouwen. Commando's uitdelen ;-) 'Papa! Boeke lezen!' 'Mama, [s]peen zoeken!' Ook geeft ze sindskort verbaalaan wat ze wil (eten, drinken, slapen, lezen, springen, zwemmen etc) en kent ze alle woordjes uit het boek dat we hebben meegenomen. Ze heeft goed door wat wij tegen haar zeggen. Had ze al wel, maar nu hoef je het nog maar één keer te zeggen en ze doet wat je vraagt. Als ze zin heeft, uiteraard, want het blijft een kleine opdondertje met een sterk eigen willetje. En papa's en mama's grenzen opzoeken behoort totde dagelijkse taken die ze met veel enthousiasme uitvoert.

Maar waar was ik? Sydney! Vanochtend naar de beroemde Opera House en Harbour Bridge gelopen. Leuke wandeling langs Macquarie Street met zijn palmbomen en oude gebouwen en langs de Botanic Garden. Het Opera House is natuurlijk een architectonisch kunstwerk, evenals de brug. Om het Opera House heen gelopen, met zicht op de haven en de vele boten en de brug en de trappen beklommen naar de ingang van het Opera House om daarna via de Circular Quay en zijn vele leuke terrasjes en winkeltjes terug te lopen naar George Street. Echt genoten.

willy

Wat een enthousiasme Anne Marieke! Geweldig!

coen

Je definitieve vertrek naar Australie is door mij inmiddels aan de MS organisatie mede gedeeld en met groot enthousiasme ontvangen.
Wat naief Harco te denken dat Anne-Marieke je slechts voor 3 maandjes zou meenemen.

coen

o ja, wat een super verhalen !!!!!!

Harco

hahaha...goed dat je zo'n vooruitziende blik had, we blijven inderdaad. Ik heb besloten in de voetsporen van Steve Irwin te treden als crocodile hunter en de IT de IT te laten...het inspirerende Haagse Harry boek heeft mij hiertoe aangezet, immers als crodile hunter mag je alles zeggen tegen die beesten...mocht ik onverhoopt geen droge boterham hiermee kunnen verdienen dan kom ik toch maar terug om jullie lastig te blijven vallen. U hoort nog van mij!