yinthe.reismee.nl

39 jaar Down Under

Yallingup -> Pemberton

Bedankt iedereen, voor de felicitaties! Hier en op Facebook en via de sms, erg lief dat iedereen eraan dacht! Voelde me echt jarig vandaag.

Het was sowieso een andere dag dan anders. Voor het eerst werden we wakker met regen en was de temperatuur gezakt naar 25 graden (een verademing na vele dagen van 35+!! Overigens alleen hier in Pemberton, in Perth was de verwachting wederom 39 graden... een nieuw hitte record in Western Australia werd daarmee definief gevestigd).
Even waren we bang dat we een dag in de camper zouden moeten doorbrengen, maar gelukkig hield het halverwege de ochtend op met regenen en gingen we op zoek naar een leuk koffietentje mét verjaardagstaart. Pemberton zelf is vrij troosteloos, op de pub van het hotel na, en dus werd ons bij Visitor Information aangeraden door te rijden naar een wijngaard net buiten het gehucht. Een heel goede tip, want de locatie was perfect. Prachtig uitzicht over de wijngaarden en Yinthe had het grote speelveld voor kinderen helemaal voor haarzelf alleen. En de verjaardagstaart....om te smullen! Home-made en zoooo lekker.

We staan momenteel op een Caravan Park in Pemberton. Pemberton zelf is zoals ik al zei niet bijzonder interessant, maar is gelegen midden in het karri forest gebied. Oftewel 'Tall Trees' gebied. En hoog zijn de bomen inderdaad wat nog eens extra geaccentueerd word door de opmerkelijk gladde barst van de boom.
Na Yinthe's middagslaapje - en het voeden van de prachtige wilde ring neck parrots op de camping (zie foto's) zijn we naar het Gloucester Park gereden, waar zich de Gloucester Tree bevindt. Eén van de climbing trees in het gebied en de hoogste boom nog in gebruik in de wereld om bosbranden mee op te sporen. Door middel van spijlen die in de boom zijn vastgemaakt kan je naar de top klimmen op 65 meter hoogte. Harco en ik zijn een paar meter de lucht in geklommen, maar zelfs dan is het al akelig eng, laat staan dat je echt helemaal naar de top klimt. Ik ben normaliter wel in voor zo'n avontuur, maar zelfs al was Yinthe er niet geweest had ik het niet gedurfd. Het lijkt zo makkelijk, totdat je zelf op die dunne spijlen staat en tussen de enorme afstand tussen de spijlen door naar beneden kijkt... Yinthe daarentegen - die wilde natuurlijk ook even proberen - was zo naar boven geklommen ! Het is dat de afstand tussen de spijlen te groot was voor haar, maar anders was ze binnen een mum van tijd buiten grijpafstand geweest en op weg naar de top. Nergens bang voor, die dochter van ons.

Na Gloucester Tree en een wandeling door het bos rondom de boom zijn we doorgereden naar Big Brook Dam. Een dam van niks, maar het meer isprachtig enis omringd door de tall trees. Het water is zo zuiver dat je het kan drinken. De zonnestralen van deondergaande zon schitterden over het meer. Een mooi moment van de dag.

Op de terugweg naar de camping even gestopt bij de enige noemenswaardige pub van Pemberton voor een drankje. Buiten op het terras genoten van een Guinness, omringd door locals die na een dag hard werken vermoedelijk dagelijks een hapje en/of drankje komen doen voordat ze naar huis gaan. Veel mannen, weinig vrouwen en al helemaal geen kinderen. Maar dat kon ons niet deren, we zaten goed daar buiten aan de picknick tafel in de koele avondlucht. Voor Yinthe hadden we de draagbare dvd-speler meegenomen zodat ze Dora kon kijken en wij even ongestoord konden genieten van ons biertje.

Morgen weer een dag!

Maaike Oraki

Van harte gefeliciteerd Marieke!!!

Wat leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken; geweldig.
Dit is echt quality time met het gezin!
We zijn wel een klein beetje jaloers op jullie hoor zo lekker lang vrij en dan die zomerse zon...

Geniet met volle teugen; wij genieten hier een beetje mee ;)

Liefs,
Maaike (Edwin en Farah)

Diana

Lieve Marieke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag JONGE BLOM!
Leuk om te lezen dat je je echt jarig voelde vandaag.

Wat heerlijk om zo relaxt te genieten van elkaar in alle rust.

Geniet nog lang verder! En ik geniet vanaf mijn warme huiskamer een beetje met jullie mee...;-)

Liefs, Diana (Kees, Jasmijn & Julian)

Julian Rozenberg

Hallo Yinthe,

Wat leuk om jouw verhaaltje te lezen. Ik zou heel graag even met jou in de speeltuin of op het strand spelen. Ik vind het best wel een beetje saai zo zonder jou. Had ik je al verteld dat ik verliefd ben op kikker? Ik vind kikker erg grappig. Kikker doet allerlei leuke dingen met eend, haas en rat.

Dag Yinthe, kus van Julian