yinthe.reismee.nl

Koombana Beach / Bunbury

Fremantle -> Bunbury

Gisteren via Penguin Island naar Koombana Beach gereden. Een mooie rit langs de kust. We raakten nog verdwaald in één van de wijken van Rockingham en reden langs werkelijk schitterende huizen met mooi aangelegde tuinen... het is goed leven hier in Australie.

Na onze aankomst op de camping in Bunbury zijn we een frisse duik gaan nemen in het zwembad (zie video). Het is zo genieten van het enthousiasme van onze kleine meid - en haar papa ;-)

We raken inmiddels redelijk gewend aanhet leven op camping en aan ons mini-huishouden in de camper. Het is knus en gezellig (en koel). We mogen niet klagen, vergeleken met anderen hebben we een vrij grote en luxe camper. Een soort van dagelijks ritme begint zich langszaam vanzelf te ontwikkelen; Yinthe maakt ons 's ochtends wakker als ze uit haar slaapplek kruipt, waarna Harco koffie klaarmaakt en ik de kleine meid verschoon en kleertjes aantrek. Ontbijt met boterhammen (in tegenstelling tot de Aussies, die borden vol spek, eieren en worstjes wegwerken) en daarna gaan we eropuit.
Rond 12 uur proberen we dan weer terug bij de camper te zijn zodat Yinthe een paar uurtjes kan slapen. 's middags is het tot nu toe eigenlijk nog te warm geweest om echt iets te kunnen doen, behalve naar het zwembad te gaan en de verkoeling van het water op te zoeken. Helemaal aan het eind van de middag gaan we vaak nog even ergens heen. Gisteren zijn we een hapje gaan eten bij een tapas tentje aan de nieuwe haven van Bunbury.

Vanochtend via het wandelpad vanaf de camping de weg overgestoken naar Koombana Beach aan de andere kant van de weg. Het strand staat erom bekend dat er regelmatig dolfijnen te zien zijn. Daar hoopten wij natuurlijk ook op. We hadden geluk...tegen het eind van de ochtend kwamen er ineens vijf dolfijnen op het strand af zwemmen! We liepen ze tegemoet in het water en daar zwommen ze, op nog geen meter afstand van waar we stonden. Heel bijzonder. Wat een mooie ervaring! Onze dag kan niet meer stuk.

Voor iedereen die zich afvraagt hoe het Harco hier bevalt: goed hoor ;-) Volgens mij heeft hij even moeten wennen aan de camper en aan het feit dat hij Yinthe nu continue om zich heen heeft - en dan met name de zorg van het kleine opdondertje, wat toch wel wat energie vraagt -en hij loopt nog net iets te snel voor mijn gevoel (dit warme weer vraagt om sjok-tempo, iets wat niet helemaal in het dna van Harco zit) maar de dolfijnen, een goed boek en de koele biertjes aan het einde van de dag zorgen ervoor dat ook hij tot nu toe enorm geniet van dit avontuur.

Cool

Cheers,
Anne-Marieke

willy

Wat een fantastische belevenis om dolfijnen van dichtbij mee te maken. Heerlijk jullie verhaal en foto's,dat jullie zo kunnen genieten! En ons mee laten genieten Anne Marieke. bedankt. Geweldig fijn. Wij zitten even weer in de winter met een beetje sneeuw.
Dag lieverds, geniet met volle teugen.
Liefs van ons en een dikke knuffel voor Yinthe van opa en oma.

Paul

Have fun and enjoy!