yinthe.reismee.nl

Onverwachts een nachtje extra bijgeboekt

Het is een uurtje of 10 's ochtends. Harco is onderweg met de huurauto naar de pick-up locatie van de camper en Yinthe ligt op bed. Ziek. Afgelopen nacht werd ze wakker met koorts. We hebben daarom besloten om nog een nachtje extra bij te boeken in ons appartement. Pas als de kleine meid beter is gaan we met de camper op pad. Geen idee of we de camper enigszins koel kunnen houden. En om nou een bloedheet meisje in een bloedhete camper te leggen...

Geeft mij tijd om het verhaal tot nu toe op te pennen.

Tja, wat kan ik zeggen...het is hier ge-wel-dig

Laughing
. Zoals ik eerder al schreef waren we vrij snel over de jetlag heen.
Omdat Yinthe het strand zo leuk vindt gaan we meestal 's ochtends vroeg een uurtje heen en aan het einde van de dag nog een keer. Dan is de zon nog niet zo fel. Wat dat betreft prima dat de kleine meid nog een middagslaapje doet. Op het heetst van de dag verschansen we ons in het koele appartement.

Het strandje is een waar kinderparadijs. Het ligt in een beschutte baai tegenover de haven. Het zand loopt langzaam weg naar de dieper gelegen vaargeul, waardoor er een enorm pierebadjeontstaat van helder, warm water. Op het strand hebben ze eenaantal grote zonneschermen opgehangen waar meerdere gezinnen onder kunnen schuilen. Wat iedereen ook doet. Overdag zie je niemand zonnebaden, daar is de zon gewoon te fel voor.
Gewapend met haar emmertje en schepje rent Yinthe, zodra ze in haar supersonische zwempakje is gehezen, het strand op en het water in. Het is haar favoriete moment van de dag.
Ze had al snel door dat als ze haar schoentjes aan moest doen en haar hoed op kreeg dat we dan naar buiten gingen. De tweede dag kwam ze zelf met haar schoentjes aanzetten, pakte ze haar zwempakje en wees zenaar de deur. 'Zwemmen!'

Het wereld bekende aquarium van Perth ligt letterlijk voor onze deur. Zonder een duikpak aan te hoeven doen of een snorkel op te moeten zetten zie je het waterleven van Australie via o.a. een 90 meter lange sluis. Haaien, schildpadden, vissen in alle vormen en maten zwemmen om je heen. Alsof je zelf ook in het water bent. Heel mooi. Ze hebben er ook een touch pool waar je de vissen, zeesterren, roggen en zelfs een kleine haai mag aanraken. Yinthe was er niet weg te krijgen. Zie foto. Met haar handjes sloeg ze op het water en probeerde ze de voorbij zwemmende vissen te pakken te krijgen.

Gisterochtend zijn we naar Kings Park in Perth geweest. Het park is naar verluid groter dan Central Park in NY en bestaat deels uit oorspronkelijk bush land. Omdat het gisteren een erg warme dag was hebben wij ons beperkt tot het prachtig aangelegde speciale kinderplein. Hier bevonden zich verschillende gebieden met allerlei speeltoestellen. De meeste waren overdekt. Een favoriete plek voor gezinnen, we waren niet de enigen.

Op de terugweg een stop gemaakt bij de... IKEA ;-) Op aanraden van Raimond hebben we daar alvast een kinderstoeltje gehaald (en wat kaarsen voor 's avonds bij de camper). We voelden ons bijna echte Australiers, zo tussen de hordes mensen.

Het meisje is weer wakker dus iklaat het hier voorlopig bij. Hopelijk voelt ze zich iets beter....