yinthe.reismee.nl

Tussenstop: Hong Kong

1 mager uurtje op een vlucht van 11 uur, dat was de slaapopbrengst van ons nieuwsgierige, overactieve peuterpubertje. Maar wat was ze dapper, al vechtend tegen de slaap. 'Ze heeft het goed gedaan, helemaal niet gehoord. Dat maak ik wel eens anders mee', zei de man die na de landing met ons richting de aankomsthal liep. Yinthe lag inmiddels volkomen out in de kinderwagen. Net op het moment dat de wielen de landingsbaan raakten waren haar oogleden eindelijk dichtgevallen en was ze in een diepe slaap gezonken. Zit dit nu te schrijven met een snurkende Harco op de bank naast me. Yinthe ligt in de aparte slaapkamer hiernaast te slapen. De familie-suite is geweldig. Een zeer comfortabel rustpunt midden in het bruisende centrum van Hong Kong. Erg leuk om weer eens terug te zijn. Er is veel veranderd, maar de sfeer, geuren en geluiden zijn nog hetzelfde. De deinende mensenmassa op straat, de felgekleurde reclameborden, de veel te hard rijdende bussen en taxi's, en ga zo maar door. Yinthe vindt het allemaal prima, zolang ze af en toe maar uit de kinderwagen mag en een trapje of helling kan beklimmen. En nog een keer. En nog een keer ;-) Wij kijken intussen onze ogen uit. Wat een stad! Vanochtend met de Star Ferry naar de overkant gevaren. Het weer is helaas niet zo heel goed, het is vrij fris en er hangt een constante lichte waas over de stad, wat de uitzichten belemmert. Maar evengoed genieten we van alle indrukken. Straks gaan we het zwembad onveilig maken. Maar eerst ook maar even een powernap doen. Heb moeite met mijn ogen open houden. Lang leve de jetlag.

Mariet Meerhof

Hoi lieve Anne-Marieke, Harco en Yinthe,
wat spannen he, weer terug in Hong Kong! En lieve Yinthe, wat fijn te lezen dat jij het zo ongelooflijk goed hebt gedaan, tijdens die hele lange vlucht; je bent oma's kanjer, lieverd!!
En nu alle drie ook maar lekker wat bijtanken, he!! Ook de 7 uren tijdverschil zijn nu vast goed te merken.
By the way, hoe was het bij pap/ opa Aling? Hij heeft jullie van het vliegveld opgehaald, toch!? Maar jullie moeten toen ook wel heel erg moe geweest zijn, he!!
Nog een fijne tijd in HK en dan......op naar Australie!!!!
Doei lieverds, tot de volgende keer!!
Veel liefs mam/Mariet,
en een dikke knuffel voor Yinthe!

oma willy

Lieve kinderen wat fijn te lezen dat het goed gaat. Ik hoop van harte dat jullie heel intens zullen genieten van al het moois dat jullie zullen zien en dat Yinthe het ook heel fijn vindt om met papa en mama op te trekken en leuke dingen te doen. Ik denk heel veel aan jullie met toch nog een beetje een vreemd gevoel in de buik.Het voelt nog niet helemaal fijn. Maar dat komt welals de berichten goed zijn.Dag lieverds, een heel fijne tijd en een dikke knuffel voor Yinthe. Liefs van ons.